Klinikudstyr gør arbejdet nemmere

Hvis du er indehaver af en klinik – det kunne være en massageklinik, tandlægeklinik eller en helt tredje form for klinik – så er det vigtigt, at du har det rette klinikudstyr til de mange forskellige opgaver og udfordringer, du møder i løbet af en arbejdsdag i din klinik, både for dig selv men eventuelt også dine ansatte.

Måske har du blot et enkelt lokale tilknyttet din klinik, som du driver alene, eller der kan være tale om et større klinikareal, hvor flere klinikker med samme gebet eller ansatte i samme firma varetager mange kunder i løbet af en dag. Det gælder dog altid om at have et gennemgående tema i udstyret og sørge for, at der er en rød tråd i de remedier, man har liggende til brug.

Hvis man for eksempel har vogne til apparater, som man finder i mange klinikker, kan det gavne en selv og de ansatte at huske at lægge tingene i de samme skuffer, så man altid ved, at de andre identiske vogne til apparater har samme slags remedier i de tilsvarende skuffer.

I klinikker har man også tit brug for at kigge nærmere på detaljer, der kan være svære at se med almindelig belysning, hvorfor man investerer i luplamper, så man både kan få forstørret, hvad man skal kigge på, men også få det fremhævet bedre med en stærkere belysning.

Andet brugbart udstyr, der måske ikke ser ud af meget, men kan gøre en gevaldig forskel, er en lille taburet med hjul under, så den siddende udøver nemt og behændigt kan komme omkring, når der skal hentes andet arbejdsudstyr, der lige er ude for rækkevidde, så man lige kan rulle derhen hurtigt og retur igen til kunden.

Det er med at gøre op med sig selv, hvad man skal bruge af klinikudstyr til ens faciliteter, så man ender med at ligge inde med det rigtige udvalg.

Anders Lundtang Hansen