Bliv skarp på de forskellige typer af LinkedIn-annonceringer

Har du besluttet dig for, at din virksomhed skal give sig i kast med LinkedIn-annonceringer? Inden I giver jer i lag med de helt store annoncer, kan det være en god idé at vide mere om de forskellige annonceformater, som LinkedIn tilbyder, samt hvilke fordele der er ved dem hver især.

Forskellige annoncetyper giver forskellige placeringer, og det afhænger alt sammen af annoncens format. I artiklen gennemgår vi 4 annoncetyper på LinkedIn samt deres placeringer og fordele. Disse er: sponsoreret indhold, tekstannoncer, sponsorerede InMails og karruselannoncer.

Sponsoreret indhold

Sponsoreret indhold refererer til de indlæg, der er markeret med ’sponsoreret’, og som dukker op direkte i forskellige LinkedIn-brugeres news feed. Denne annoncetype er ideel, hvis I gerne vil øge kendskabet til virksomheden, dens produkter og ydelser samt styrke eksisterende relationer til personer. Derudover kan sponsoreret indhold hjælpe med at nå ud til relevante personer i virksomhedens målgruppe på tværs af web, mobil og tablet, da det dukker op direkte i brugernes news feed.

Tekstannoncer

Tekstannoncer er enkle og korte annoncer, som er placeret i LinkedIns højre side eller topbanner. Annonceformatet vil typisk indeholde en kort og præcis overskrift på 25 tegn samt en brødtekst på 75 tegn. Billeder, som fx virksomhedens logo eller selve produktet, der annonceres for, kan også være en mulighed at tilføje, så længe det er på 100 x 100 pixels.

Tekstannoncer har den klare fordel, at de ikke tager særlig lang tid at oprette, og så er det en af de annoncetyper, hvor prisen ikke er tårnhøj. Du kan derfor stadig opnå succes, selvom budgettet ikke er så stort. Du betaler nemlig enten pr. klik eller pr. eksponering. Det betyder, at du kun betaler for de annoncer, som din målgruppe rent faktisk klikker på eller når ud til.

Sponsorerede InMails

Har du en Premium-konto, kan du annoncere via LinkedIns mailsystem, InMail, til brugere, du ikke allerede er i forbindelse med. InMails er med til at give virksomheder muligheden for at lave skræddersyede beskeder direkte til de personer, som virksomheden finder mest relevant i deres målgruppe.

Pga. LinkedIns algoritme vil beskederne kun blive leveret, når brugerne er aktive på LinkedIn.

En stor fordel ved at beskederne leveres, når brugerne er aktive, er at lige netop din besked ikke drukner i andres eller ryger i spam-mappen. På den måde er chancen for at brugeren vil interagere med dit indhold også større, når de får en notifikation, mens de er online.

Ofte kan målrettede annoncer i InMail-beskeder skabe flere konverteringer for din virksomhed, end almindelige e-mails kan. Derfor er InMail-systemet godt, hvis din virksomhed gerne vil booste tilmeldinger til webinarer, andre events, white papers eller andet indhold, som din målgruppe kunne være interesserede i at downloade.

Karruselannoncer

Med en karruselannonce giver du din målgruppe muligheden for at swipe sig igennem annoncen. Formatet giver jer en oplagt mulighed til at dele forskellige budskaber fra din virksomhed i én annonce. Derudover gør karrusel-formatet også, at annoncen skiller sig tydeligt ud på en visuel måde. Dette annonceformat har en maksimal grænse på 10 billeder. Det burde dog give dig rig mulighed for at være kreativ med indholdet, uden at annoncen kommer til at handle om for mange forskellige budskaber, produkter, ydelser eller noget helt fjerde.

admin